Šamanská nemoc a zátěže psychonauta
Zátěže v psychonautice jsou ještě méně známé než režisér tripu. Přitom literatura o nich píše, nazývá je Temnou nocí duše, viz http://intuice.mysteria.cz/temna-noc-duse.htm Patří sem i šamanská nemoc, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0amanismus
Zmiňuje se o ní i bible, např.: Matouš 11, 29 Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorného srdce: a naleznete odpočinutí svým duším. Vždyť mé jho netlačí a břemeno netíží.“
Lukáš 21, 12 Ale před tím vším na vás vztáhnou ruce a budou vás pronásledovat; budou vás vydávat synagógám na soud a do vězení a vodit před krále a vládce pro mé jméno.
Ostatně popisuje je i sv.Terezie z Ávily, sv.Hildegarda z Bingenu i sv.Faustyna. Dr.Tomáš i další se o ní zmiňuje, ale tvrdí, že je jen jednou. Opomněl ale dodat, že začne a nikdy neskončí...
Ježíš nikomu nesliboval, že v tomto životě zažije trvalý klid a harmonii, naopak. Životopisy jeho následovníků to dokazují. Symbol kříže je symbolem i mystického psychonauta.
Narazil jsem na to už při prvních mystických tripech. Nejen po nich, ale i před nimi jsem měl několik dní silnou únavu, kterou jsem nejprve přičítal přetížení psychiky silnými božskými dynamickými vizemi i pocity.
Vše na světě má svou cenu, za vše se musí platit. A když ne penězi, tak něčím jiným. Když se chceme cokoliv naučit či získat, musíme na to vynaložit námahu, jistou zátěž. Získat schopnosti, které lidem vlastně nepatří, není zadarmo.
Jde také o vyvažování. Když dostáváme zážitky, na které člověk nemá nárok, musí je podle duchovních zákonů vyrovnat, kompenzovat zátěžemi. Čím víc je trip ve vyšší hladině vědomí, exstatičtější a delší, tím je dražší.
Zátěže jsou:
1. Únava
2. Tupost fyzická i psychická
3. Když se něco nedaří, nebo nemůžeme mít, co bychom chtěli
4. Tíseň. Ta vzniká z událostí i v meditacích o Jinakosti Boha
5. Nespavost
6. Psychická labilita ze zesílených sklonů
7. Tísnivé sny
8. Bolesti a nemoci
9.Pronásledování, věznění atd.
Extrémním případem temné noci duše je ukřižování. To bylo zásadní podmínkou návratu Krista k Bohu.